Dingodanger

27 mei 2015 - Fraser Island, Australië

Na een relaxed avondje in Noosa moesten we de volgende morgen echt op zoek naar een trip voor Fraser Island. Het plan was om op Gumtree mensen te vinden die naar Fraser Island gingen en ons mee konden nemen, die we helaas niet konden vinden. Uiteindelijk na alle folders van verschillende tours door te hebben gelezen zijn we ’s avonds in Peter Pans beland, een reisbureau voor tours. Na een lange tijd met hem gepraat en onderhandeld te hebben, hebben we 4 activiteiten geboekt zodat we een flinke korting kregen. We hebben een tour naar Fraser Island geboekt van 3 dagen en 2 nachten, een boottour naar de Whitsunday Eilanden van 2 dagen en 2 nachten, parachutespringen in Mission Beach en Extreme wildwaterraften in de Tully River. Ook konden we een dagje gratis elektrische fietsen mee op pad nemen waar we de volgende dag gelijk gebruik van maakten. We zijn het National Park in Noosa in gefietst wat berg op berg af is, maar dat is met een elektrische fiets natuurlijk helemaal geen probleem.
De volgende middag zijn we naar Rainbow Beach vertrokken waar 2 dagen later onze tour vandaan vertrok. Toen we in het hostel aankwamen, vertelden ze ons dat we de volgende middag om 4 uur een meeting hadden en we al hun faciliteiten konden gebruiken. Waarschijnlijk was het niet helemaal de bedoeling omdat we er niks voor betaalden, maar dat maakt niet uit. De volgende middag hebben we alle anderen ontmoet tijdens de meeting en zijn we met de groep waar we ons bij aansloten boodschappen gaan doen. Die nacht heb ik wel weer even de schrik van m’n leven gehad. We sliepen in de van net buiten het hostel aan de straat en we hadden onze handdoeken buiten aan de van hangen om te drogen. ’s Nachts om 4 uur werd er ineens een aantal keer hard op de van gebonkt. We weten niet wie het was, maar het is waarschijnlijk politie geweest. We zijn doodstil blijven liggen en hebben een kwartier gewacht met praten en bewegen. Uiteindelijk kunnen ze ons toch geen bekeuring geven, omdat ze geen bewijs hebben dat we er slapen.

Fraser Island was geweldig, zeker weten een van de leukste dingen die ik tot nu toe in Australië heb gedaan. Het eiland zelf was super mooi en we hebben ontzettend leuke mensen ontmoet. Zelfs de eerste paar aardige Duitsers, want die zijn nogal schaars. Het enige jammere was dat het weer niet zo super was. Het heeft elke dag behalve de laatste dag geregend, maar we hebben de tour er niet door laten verpesten. De eerste dag begonnen we in Lake Wobby wat niet mega bijzonder maar daarom begonnen we er ook mee, het was namelijk de hele tijd aan het miezeren. We hebben daarna het Maheno schip bekeken wat een gestrand cruiseschip is met een hele geschiedenis erachter. Die avond toen we terugkwamen hebben we er een super avond van gemaakt met beerpong, dansen op de tafels en ‘stargazing’ met bewolking. Nick en ik zaten in een super groep met Ieren, Engelsen, Duitsers, een Frans meisje en zelfs een Nederlander. Hij kon Nick mooi gelijk wat nieuwe woorden en uitdrukkingen in het Nederlands leren (poephoofd en ezel bijvoorbeeld).
De tweede dag zijn we ’s ochtends naar de Champagne Pools gegaan en daarna naar Indian Head, een van de rotsen die de zandophoping veroorzaakt waardoor het eiland bestaat. Die middag naar Eli Creek wat een van de leukste dingen daar was. Eli Creek is een soort ondiepe zoetwater rivier die elke minuut 4000 liter naar beneden laat stromen. Daardoor kan je op een band of gewoon op je rug gaan liggen en word je door de rivier mee naar beneden genomen. Een soort langzame wildwaterbaan, maar dan met echt regenwoud eromheen in plaats van Centerparks regenwoud. Die avond heb ik ook een nieuw kaartspel geleerd, ‘shithead’. Het is blijkbaar een kaartspel dat alle backpackers kennen en spelen, maar wij hadden het nog nooit gedaan. Als afwisseling hebben Matthijs en ik ze ‘Ezelen’ geleerd, maar dan zonder de strafschoppen op je kont als je verliest.
De derde en helaas alweer laatste dag hebben we Lake McKenzie bezocht. Lake McKenzie is het meest beroemde meer van het eiland en heeft de bijnaam ‘Crystal Lake’, omdat het water zo helder is en het puurste zand in de wereld heeft. Als je wilt kun je zelfs je tanden poetsen met dat zand. Tijdens het bezoekje aan dit laatste meer kregen we eindelijk af en toe een beetje zon. We hebben in het zand daar voor het meer een ‘levende piramide’ gemaakt met z’n tienen en achteruitsalto’s in het water gedaan.
Terug bij het hostel hebben we met een aantal mensen van de groep afgesproken om de volgende ochtend in Tin Can Bay met z’n allen dolfijnen te gaan voeren. Er zijn een aantal anderen die ook met een auto reizen dus we gaan er met z’n zevenen heen. Hierna gaan we met z’n allen naar 1770’s waar we waarschijnlijk allemaal een surfles nemen dus zeker voor de komende paar dagen hebben we ook wat ander reisgezelschap bij ons. Het is super makkelijk, want omdat iedereen naar het mooie weer gaat, reist iedereen dezelfde kant op. Ik kijk ontzettend uit naar de rest van de reis, zeker omdat we eindelijk een aantal leuke andere mensen hebben ontmoet en nu ook tours hebben geboekt waar we ontzettend veel zin in hebben.

1. Opa en Oma:
    Hoi Amber en Nick
    Wat een fantastiche levensperiode hebben jullie ,voorzichtig maar met de volgende avonuren.
    Liefs Opa en Oma.
  2. Mama:
    27 mei 2015
    Hee meis, leest allemaal weer fantastisch. Veel plezier nog xxx
  3. Joke van dam:
    27 mei 2015
    hoi meid wat een fantastisch verhaal wij wensen jullie nog een hele mooie reis samen met Nick
  4. Tante alie en oom bertus:
    27 mei 2015
    Hallo Amber Leuk om je reisverhalen weer te lezen Geweldig!
    Nog een hele fijne tijd daar. groetjes